Piękno w świątecznym geście „Dziadek do orzechów. Opowieść wigilijna” 

Opera Wrocławska:  Piękno w świątecznym geście „Dziadek do orzechów. Opowieść wigilijna”  Piotra Czajkowskiego.

 

20.12.19

 

Uliczny gwar świątecznych przygotowań doskonale ubranych mieszkańców miasteczka,  w którym dzieje się akcja  „Dziadka do orzechów. Opowieści Wigilijnej”  Piotra Czajkowskiego – Baletu Youriego Vamosa na podstawie E.T.A. Hoffmana i Ch. Dickensa, zachwyca od pierwszych dźwięków dobiegających z orkiestronu.  Siłą tego spektaklu jest pełna dobrego smaku i wyczucia wyobraźnia choreografa, scenografa (Youri Vámos, Karol Dutczak) oraz autorki kostiumów (Tijana Jovanovic), a także bardzo umiejętne wplecenie historii rodziny Scrooge’a do klasycznych wątków  libretta baletowego wraz ze słynnymi scenami tanecznymi: śnieżynek, tańców charakterystycznych czy też popisowego pas de deux.

 

Naprawa i konserwacja roweru, marzenia dziewczynki o świątecznym prezencie z witryny sklepowej, codzienne troski i kłopoty dorosłych, ich radości i priorytety oraz siła dziecięcej wyobraźni oraz dziecięcych dążeń  emanowały z każdego ruchu, gestu, z doskonałego przygotowania solistów oraz zespołu baletu dając nam poczucie uczestniczenia w pięknej świątecznej bajce, bajce, która porusza, wzrusza, daje ogromnie dużo do myślenia nad sensem i znaczeniem nie tylko świątecznych dni, ale wartości uznawanych w życiu.

 

Cóż można powiedzieć, jak nie to, że ogromnie dziękujemy za taniec, jaki dostaliśmy  w prezencie:  i ten klasyczny ukazujący,  że to co niemożliwe staje się możliwe i za taniec hiszpański, arabski, chiński, rosyjski –  za żywiołowość i precyzyjne oddanie istoty i charakteru każdego z nich –  i za każdy inny w tym dniu na tej scenie.

Piękno jest zamknięte w człowieku i czasem dzięki tknięciem różdżki z sopla lodu każda z postaci ożywa i nie mówiąc nic mówi tak ogromnie wiele tak pięknym dla oka i duszy językiem.

Oby zawsze tą różdżką była dobrze wykonana muzyka, która niczym prószący śnieg zatrzyma się na chwilę na tańczącej postaci dodając jej blasku i dodatkowego wyrazu w tym wzruszającym i dającym wiarę w marzenia i wyobrażenia balecie.

Patrząc  w ten dzień na scenę nie można było nie odnieść wrażenia, że pięknie jest kobiecie w koronie. Na nadchodzący Nowy Rok życzę wszystkim aby byli królowymi i królami własnego życia, by zachwycać sobą siebie i innych.

Dobrego Nowego Roku.

 

Na scenie mogliśmy podziwiać:

Scrooge –

Filip Veverka*

Klara –

Sherly Beillard

Książę/Dziadek do orzechów –

Andrzej Malinowski

Bob Crachit –

Won June Choi

Pani Crachit/Królowa Śnieżynek –

Olga Markari

Taniec hiszpański –

Pablo Martinez Mendez

 

Beatriz Gijon Francis

 

Karolina Jankowska

 

Anna Mendakiewicz

 

Lucie Le May

Taniec rosyjski –

Stefano Pietragalla

Taniec chiński –

Noriko Nakabayashi

Arlekiny i Jackie –

Shiori Taguchi

 

Ludovico Tambara

 

Sergi Martinez Castello

 

Gabriele Lucci

 

Jaume Deulofeu Segui

Taniec orientalny –

Andrea Aguado Campo

 

Daniel Agudo Gallardo

Solo Walc kryształowy (kwiatów) –

Magdalena Kurilec-Malinowska

 

Hannah Cho

Won June Choi

Charalampos Skoupas

 

Orkiestra zagrała pod batutą Tomasza Tokarczyka, a spektakl wzbgacił  Chór Dziecięcy Opery Wrocławskiej  oraz Dzieci ze Szkoły Baletowej przy Fundacji Capitol, które skradły moje serce.

 

Iwona Karpińska

Wrocław

fot. Ewa Krasucka

 

WOCLAW : Beauty in the Christmas gesture „NUTCRACKER. Christmas Tale “ by Piotr Tchaikovsky.

O autorze

client-photo-1
Iwona Karpińska

Komentarze

Dodaj komentarz